o jiných vykonávaných činnostech, oznámení o majetku nabytém v průběhu výkonu funkce a oznámení o příjmech, darech a závazcích podávaných veřejnými funkcionáři podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
Základní dokumenty
- Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
- Vyhláška č. 578/2006 Sb., kterou se stanoví struktura a formát formuláře pro podávání oznámení podle zákona č. 159/2006 Sb.
Podávání oznámení
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů (dále jen "zákon") ukládá veřejným funkcionářům mj. povinnost podávat oznámení o
- jiných vykonávaných činnostech,
- majetku nabytém v průběhu výkonu funkce,
- příjmech, darech a závazcích.
Povinnost podat oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech darech a závazcích vzniká veřejným funkcionářům poprvé za rok 2007, přičemž lhůta k podání oznámení je do 30. června následujícího roku (ke kterému se vztahuje oznámení). Veřejní funkcionáři, kteří v průběhu roku ukončili výkon funkce, podávají oznámení do 30 dnů od ukončení výkonu funkce.
Oznámení se podávají na formuláři vydaném vyhláškou Ministerstva spravedlnosti č. 578/2006 Sb.
Informace o registru oznámení
Registr oznámení obsahuje veškerá oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech darech a závazcích podaná veřejnými funkcionáři.
Registr je veden v písemné a elektronické podobě.
Nahlížení do registru
Každý má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něho výpisy a opisy. Evidenční orgán neposkytuje žadatelům o nahlížení fotokopie oznámení veřejných funkcionářů. Výpisy a opisy evidenční orgán neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin. Nahlížet je možné do písemného nebo elektronického registru.
Písemná žádost o nahlédnutí do registru musí obsahovat jméno, příjmení, rodné číslo a bydliště žadatele.
Žádost se podává
- 1. osobně v úředních hodinách na Obecním úřadu Nové Sedlice
- 2. prostřednictvím poštovních služeb na adresu Zahumenní 85, 747 06 Nové Sedlice
- 3. elektronicky emailem s vyplněnou žádostí v příloze na podatelna@novesedlice.cz
Nahlížení do registru v písemné podobě
Nahlížení do registru v písemné podobě je možné v úředních hodinách v budově Obecního úřadu Nové Sedlice.
Nahlížení do registru v elektronické podobě
Nahlížení do registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě je možné po přidělení uživatelského jména a přístupového hesla. Uživatelské jméno a přístupové heslo pro vstup do elektronického registru uděluje na základě podané žádosti o elekronický přístup.
Přístupové údaje budou žadateli přiděleny po ověření žádosti. Uživatelské jméno a přístupové heslo bude žadateli sděleno emailem na emailovou adresu žadatele.
Oznámení jsou v registru uveřejněna ve formátu PDF.
Poučení
Je zakázáno sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě. Veškeré údaje vedené v registru mohou být použity a dále zpracovány pouze za účelem zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře. Používání nebo zpracování údajů vedených v registru k jinému účelu je zakázáno. Osoby, které přijdou s evidovanými údaji do styku, jsou povinny o zjištěných skutečnostech zachovávat mlčenlivost.
Při porušení výše uvedených nařízení dochází k naplnění skutkové podstaty přestupku, za který lze uložit pokutu do výše 100.000 Kč.